Czym jest wirtualna centrala telefoniczna PBX

Czym jest wirtualna centrala telefoniczna PBX

3 minuty czytania

Obecnie wszystko przenosi się do Internetu. Niezależenie od branży, pewien zakres usług, czy promocji właśnie tam znajduje swoje miejsce. Nic więc dziwnego, ze narzędzia komunikacyjne w firmach również opierają się na kontakcie internetowym.

 Zanim odpowiemy na pytanie czym jest wirtualna centrala telefoniczna PBX, należy odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest centrala PBX (Private Branch Exchange). Jest to abonencka centrala telefoniczna odpowiedzialna za kierowanie połączeniami telefonicznymi w firmie. Zarządza zarówno ruchem wewnętrznym (przez system numerów wewnętrznych), jak i na zewnątrz (do innych operatorów telekomunikacyjnych przez system numerów miejskich). Jest to starsza technologia opierająca się na połączeniach analogowych. Obecnie są one zastępowane przez centrale IP PBX (VoIP), wykorzystujące protokół internetowy. To rozwiązanie nie tylko realizuje swoje podstawowe założenia jak komunikacja, ale przede wszystkim oferuje szereg dodatkowych możliwości jak komunikację wielkokanałową, analitykę i obsługę klienta.

Co jeszcze umożliwia wirtualna centrala (PBX IP)?

Łatwa konfiguracja/ outsourcing – brak fizycznych urządzeń pozwala na dowolna zmianę i szybką konfigurację centrali fizycznej. Dzięki temu, twoja centrala może zmieniać się bardzo dynamicznie w zależności od Twojego zapotrzebowania. Zlecane modyfikacje są wykonywane zdalnie co w większości nie generuje dodatkowych kosztów. Jest to też usługa zewnętrzna, więc użytkownik nie musi się przejmować serwisem. To po stronie Itel Solutions jest instalacja, konfiguracja, serwis i obsługa systemu.

Mobilność – dzięki wykorzystaniu protokołów IP, twój numer miejski nie jest związany z określona lokalizacją (czyt. biurkiem). Nowa technologia pozwala Tobie odbierać połączenia w miejscu w którym obecnie jesteś przy zachowaniu wysokiej jakości połączeń. To co dotychczas było korowym argumentem użytkowników telefonów komórkowych, czyli mobilność- zostaje wchłonięte przez telefonie stacjonarną pozwalając wspierać procesy komunikacyjne w firmach.

Koszty – to że jest taniej to potarzany argument przez wielu dostawców rozwiązania. Co oczywiście jest prawdą – prawdą też jest ze centrala potrafi zarabiać. W jaki sposób? Dzięki pełnemu monitoringowi połączeń Twoja firma przestanie tracić na nieodebranych i nie oddzwonionych kontaktach. Tradycyjna centrala PBX może wstrzymywać połączenia przychodzące i wychodzące w kolejce w oparciu o swoje fizyczne ograniczenia. Oparta na chmurze centrala PBX może obsłużyć więcej rozmówców i rozesłać ich do wybranych osób lub zespołów bez ograniczeń.

Dodatkowo dzięki braku urządzeń fizycznych w postaci centrali firma potrafi zaoszczędzić bardzo dużo pieniędzy, a kontrola kosztów połączeń pozwoli zoptymalizować utrzymanie określonych linii telefonicznych.

Lepsza organizacja/ automatyzacja – cała komunikacja jest zebrana w jednym środowisku i jest odzwierciedleniem struktury Twojej firmy. Pozwala to osobom dzwoniącym szybko zdefiniować odpowiedni dział, z którym chce się połączyć. Sprawie zaprojektowany IVR bardzo często pozwala dzwoniącym samodzielnie rozwiązać sprawę, a nam wesprzeć proces obsługi klienta. Przekierowanie połączeń pozwala za pomocą jednego połączenia  często rozwiązać daną sprawę bez uciążliwego wydzwaniania się . Połączenie centrali z systemami CRMowymi podniesie jakość obsługi klienta na najwyższy poziom.

Argumentów przemawiających na korzyść wirtualnych central jest jeszcze więcej. Pozornie temat wydaje się prosty, ale dzięki szczegółowemu audytowi który wykonujemy w Itel Solutions może się okazać, że zmiana centrali  będzie impulsem  do rozwoju waszej  firmy.  

View more
Cookies settings
Zgoda
Odrzuć
Ustawienia cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Sprawdź naszą Politykę Prywatności
Save settings
Cookies settings