MASS SMS MASTERCLASS 1

MASS SMS MASTERCLASS 1

3 minuty czytania

Drogi czytelniku, czy wiedziałeś, że standardowy SMS może zmieścić w sobie 160 znaków? Jest to tyle, ile możesz zobaczyć, czytając te dwa pierwsze zdania bloga.

Wynika to z tego, że w klasycznych wiadomościach SMS używa się kodowania 7-bitowego (co oznacza, że na jeden znak składa się 7 bitów). Co ciekawe, używanie polskich znaków przy tworzeniu takich wiadomości sprawia, że ich długość skraca się do 70 znaków, dlatego że kodowanie w nich zmienia się wtedy na 16-bitowe.

Zatem, choć kampania SMS niesie ze sobą ogrom zalet, długość takiego komunikatu jest ograniczona. Dlatego właśnie często zamieszcza się w nim link z odnośnikiem do strony www, w celu przekazania większej ilości informacji. Jest to dobre rozwiązanie, gdyż taka wiadomość SMS jest bardziej przejrzysta i działa jako „zaczepka” zachęcająca odbiorcę do większego zaangażowania, a przy tym pozwala obejść wyżej wymienione ograniczenia.

Jednak większość linków do witryn internetowych jest bardzo długa co znów zmniejsza ilość znaków do wykorzystania w treści, dodatkowo nie wygląda zachęcająco.

Rozwiązaniem tej trudności są skrócone linki w komunikacji SMS. Jest to krótka nazwa danej domeny skracającej linki, po której za ukośnikiem znajduje się ciąg znaków, który sami możemy dopisać. Dzięki nim komunikat w naszej kampanii SMS staje się zwięzły i czytelny.

Dla przykładu, zamiast korzystać z długiego linku

który choć wygląda inaczej, doprowadza nas do tej samej strony.

Do głównych zalet skracania linków w SMSach możemy zaliczyć:

– Oszczędność znaków, których nadmiar możemy swobodnie wykorzystać na tworzenie komunikatu, który w SMS-e dotrze do odbiorcy. Dodatkowo taka praktyka nie naraża nas na dodatkowe koszty związane z długością wiadomości.

– Zwiększenie atrakcyjności wizualnego odbioru wysłanego przez nas SMS-a. W końcu nikt nie lubi dostawać oczopląsów od plączących się długich linków.

– Możliwość mierzenia skuteczności kampanii.

Dzięki korzystaniu z linków przy masowej wysyłce SMS, zachęcamy klientów do „kliknięcia”, a w związku z tym do okazania zaangażowania w naszą kampanię. Jej skuteczność możemy łatwo mierzyć za pomocą statystyk zbieranych na intuicyjnej platformie SMS. Tak zwany wskaźnik zaangażowania, jest bardzo istotny przy ocenianiu, czy nasz komunikat dotarł do naszej grupy docelowej w taki sposób, jaki zakładaliśmy.

A zatem: jak skrócić link w przygotowanej przez nas kampanii SMS? To bardzo proste.

Po zalogowaniu się do panelu MASS SMS, wchodzimy w kafelek „wysyłka”. Z lewej strony, tuż obok pola do wpisywania treści SMS-a, znajduje się niebieski przycisk „SKRÓĆ LINK”. Po jego kliknięciu pojawia się okno, w którym należy wpisać nazwę linka, wkleić link, który będziemy skracać i wpisać przyrostek, czyli ciąg liter, który ma wyświetlać się w treści naszej skróconej wersji. W tym momencie nasz link jest gotowy!

Reasumując: korzystanie ze skróconych linków przy marketingu SMS to fantastyczny sposób na skrócenie i uatrakcyjnienie wysyłanych treści, zaangażowanie odbiorców i monitorowanie kampanii. Jest on prosty i niezastąpiony przy korzystaniu z platformy Mass SMS.

Pamiętaj, że rejestracja jest całkowicie darmowa, a teraz „na start” otrzymujesz dodatkowo 100 sms do wykorzystania na dowolna kampanię.

View more
Cookies settings
Zgoda
Odrzuć
Ustawienia cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Sprawdź naszą Politykę Prywatności
Save settings
Cookies settings