Czym jest usługa SIP TRUNK, czy powinna być wdrożona w Twojej firmie? Jakie korzyści ze sobą niesie? Kiedy należy mówić o SIP TRUNK? Zebraliśmy dla Was kilka powtarzających się pytań w temacie, który wiąże się z wdrożeniami systemów VoIP u naszych klientów.
Czym jest usługa SIP TRUNK?
Jest to alternatywna usługa dla tradycyjnych łączy analogowych i łączy ISDN BRI i ISDN PRI, wykorzystującą transmisję głosu przez sieć Internet. Pozwala również na transmisję wideo (wideo-rozmowy i wideokonferencje). To właśnie dzięki temu protokołowi możliwe jest dzwonienie z Internetu na zwykłe telefony stacjonarne, czy komórkowe.
To nic innego jak wirtualny kanał, który łączy ze sobą centrale telefoniczne. Pozwala na realizację połączeń między nimi. Głos jest przesyłany przez Internet. Usługa jest realizowana za pomocą protokołu SIP (Session Initiation Protocol), stąd nazwa SIP trunk. Powszechnie stosuje się teraz określenie wdrożenia wirtualnej centrali.
Jakie są największe korzyści związane z tą usługą:
– szybkie wdrożenie – co za tym idzie również szybką konfigurację. Nasze rozwiązania wirtualnej centrali i SIP TRUNK nie trzeba kupować dodatkowych fizycznych elementów (kart rozszerzeń) co wpływa na szybkość reakcji. Wszystkie nasze usługi charakteryzują się elastycznością i szybkością wdrożenia. Dbamy o to aby nasze rozwiązania wspierały procesy naszych klientów. Dlatego szczególna uwagę zwracamy na krótki czas reakcji, po to aby nie wypłynęło to na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
– niezawodność – jest to bezpośrednio związane z usługą internetową. Jeżeli masz do swojej centrali doprowadzone stabilne łącze radiowe lub światłowód – możesz mieć pewność, że bez problemowo będziesz korzystać ze swoich zasobów. W ofercie naszej firmy znajdziesz konkurencyjne warunki przyłączy, jeżeli chcesz mieć pewność, że posiadane przyłącza będą wystarczające.
– mobilność – to jedna z największych zalet tego rozwiązania. Przy dynamice zmian przedsiębiorstw, nie jesteś przywiązany do jednego miejsca, budynku czy operatora. Możemy z niej skorzystać wszędzie tam, gdzie będzie dostęp do Internetu. W przypadku usług starszego typu operacja przenosin do innej lokalizacji jest związana z wnioskiem do operatora o ich przeniesienie do nowego miejsca. W usłudze SIP trunk podpinamy dotychczas wykorzystywane urządzenia w nowym miejscu. Dla poprawnego działania usługi często wystarczy posiadany dostęp do Internetu, również typu ADSL.
– bezpieczeństwo – wszystkie połączenia są realizowane przez łącze internetowe dzięki czemu nie ma możliwości podsłuchiwania ich, w przeciwieństwie do powszechnie znanych łączy analogowych
Jakie możliwości konfiguracyjne otrzymujesz dzięki usłudze SIP TRUNK?
– wielokanałowość – to właśnie dzięki niej, w twojej firmie przestaną powtarzać się komentarze o braku możliwości połączenia
– dowolna numeracja – możesz zdefiniować jaki numer kierunkowy chcesz przypisać do swojej infolinii. Może to być dowolny numer kierunkowy dedykowany dla danej lokalizacji np. 022 dla Warszawy, lub 061 dla Poznania, lub skorzystać z bogatej numeracji komórkowej. SIP TRUNK pozwala na elastyczność.
– zabezpieczenie w zakresie logowania
– zabezpieczenie w zakresie transmisji danych