Nowelizacja ustawy o pracy zdalnej

Nowelizacja ustawy o pracy zdalnej

5 minut czytania

Pracodawco! Już dziś pomyśl o odpowiednich narzędziach dla swojej firmy

Nowelizacja ustawy o pracy zdalnej to nie lada wyzwanie dla pracodawców. Ostatecznie, będą oni mieli tylko 2 miesiące na wprowadzenie zmian w życie. W tym krótkim czasie wszystkie przedsiębiorstwa zarówno te największe, jak i najmniejsze będą musiały dostosować się do nowych przepisów.

Prace nad ustawą trwały ponad 2 lata. Od czasu wprowadzenia stanu wyjątkowego związanego z pandemią Covid-19 nie było właściwie żadnej obowiązującej prawnie regulacji, która by jasno określała przepisy o pracy zdalnej. Dopiero teraz nabiera mocy prawnej, oczywiście w określonych przez ustawodawcę założeniach. Jakie zatem są główne zmiany oraz co będzie obowiązywało pracodawcę i pracownika od końca marca/początku kwietnia 2023 r.

  1. Ustawodawca umożliwia pracownikom wnioskowanie o zgodę na pracę zdalną. Musi to się jednak odbyć drogą formalną. Dodatkowo pracownik we wniosku musi określić konkretne miejsce wykonywania pracy poza biurem, co oznacza, że jeśli deklaruje swoje mieszkanie, to nie może w trakcie godzin pracy zmienić deklarowanego miejsca.    
  2. Pracodawca w jasno określonych przypadkach nie może odmówić pracy zdalnej.
  3. Pracodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę pracownika, we wskazanym przez niego miejscu pracy zdalnej.
  1. W określonych przypadkach pracodawca samodzielnie lub przy udziale policji może zlecić kontrolę trzeźwości pracownika.

Do kodeksu została wpisana definicja okazjonalnej pracy zdalnej.

Na wniosek pracownika będzie można zezwolić na 24 dni pracy zdalnej w ciągu roku. Do pracy zdalnej okazjonalnej nie będą miały zastosowania wszystkie regulacje dotyczące pracy zdalnej. Pracodawca np. nie będzie musiał zapewniać do niej materiałów i narzędzi.

Szczegóły wszystkich zmian dotyczące również tego, kogo dotyczy praca zdalna na żądanie, są szeroko opisane w poniższym artykule. 

https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/8605149,praca-zdalna-2023-zmiany-w-kodeksie-pracy-2023.html

praca zdalna

Jak przygotować się do zmian? Najlepsze narzędzia dla pracodawców do zarządzania pracą zdalną

W związku z tak istotną zmianą w kodeksie pracy przedsiębiorstwa będą potrzebowały natychmiastowego dostosowania się do nowych przepisów, a przede wszystkim będą musiały zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia. Itel Solutions dzięki swojemu 20-letniemu doświadczeniu, jest w stanie od ręki w takie narzędzia wyposażyć każdą firmę, której celem jest efektywniejsze zarządzanie.

Dlaczego Voice Solution jest najlepszym rozwiązaniem i czy może zastąpić tradycyjną centralę telefoniczną? 

Z definicji Centrala telefoniczna pozwala na łatwiejsze zarządzanie połączeniami telefonicznymi w firmie, poprawia to jakość pracy zdalnej poprzez ułatwienie komunikacji między pracownikami, klientami i pracodawcą. Nadaje zespołowi pracującemu zdalnie dostęp do funkcji takich jak przekazywanie połączeń, konferencje telefoniczne oraz automatyczne sekretarki. Ponadto, może umożliwić pracodawcom monitorowanie i analizowanie połączeń telefonicznych, co pozwala na poprawę efektywności i zwiększenie jakości obsługi klienta.

Voice Solution spełnia wszystkie powyższe założenia, przy czym daje możliwości, których nie ma tradycyjna centrala. To innowacyjna, kompleksowa oferta z nowoczesnymi urządzeniami dla całej firmy. To także jedyne alternatywne rozwiązanie, które z powodzeniem wypiera tradycyjne usługi i pudełkowe rozwiązania typu – centrale telefoniczne. Bardzo duża elastyczność wirtualnej centrali telefonicznej, jej skalowalność i wybór dodatkowych funkcjonalności zawsze idą w parze z łatwością zarządzania i bezpieczeństwem. Implementacja usługi pozwala bardziej efektywnie i kompleksowo wykorzystać infrastrukturę sieciową.
https://itel-solutions.pl/wirtualna-centrala

Parametry techniczne

Voice Solutions może połączyć wiele technologii komunikacji biznesowej poprzez integrację platformy komunikacyjnej z system IP PBX 3CX czy API z dowolnym systemem CRM

(video, współdzielenie ekranu i plików, telekonferencje, wielowątkowe rozmowy, historia – czyli oś czasu dla wszelkich konwersacji/nagrań/plików, poczta głosowa, statusy obecności, kontekstowe wyszukiwanie – łatwość odnajdywania osób, etc.) 

Dzięki takim rozwiązaniom pracodawca jest w stanie w pełni zadbać o komfort pracy.

Odpowiednio dobrany zestaw narzędzi w abonamencie pozwala:

  • badać wydajność pracowników,
  • kontrolować i śledzić postępy,
  • realizować natychmiastowe połączenia z odpowiednim działem, nawet jeśli dany pracownik znajduje się w zupełnie innym kraju,
  • podłączyć centralę telefoniczną z różnymi lokalizacjami,​
  • łączyć pracę zdalną z procesami stacjonarnymi,
  • raportować
  • mobilność.

Voice Solution to mobilność/automatyzacja/bezpieczeństwo/skuteczność, a przede wszystkim ogromna oszczędność czasu.

Pracodawco! Już dziś pamiętaj o przygotowaniu swojego zespołu do zmian związanych z wprowadzeniem nowelizacji ustawy o pracy zdalnej. Zapoznaj się rodzajami abonamentów Itel Solution,  skontaktuj się z nami i wybierz dla siebie najlepszą ofertę. Gwarantujemy niezawodność i niezbędną pomoc przy wdrożeniu najlepszych telekomunikacyjnych narzędzi na rynku. 
https://itel-solutions.pl/wirtualna-centrala

View more
Cookies settings
Zgoda
Odrzuć
Ustawienia cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Sprawdź naszą Politykę Prywatności
Save settings
Cookies settings